VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ KEDVES VÁSÁRLÓNK!
Köszönjük, hogy termékünket választotta. Az alábbiakban szeretnénk Önt tájékoztatni a lábbelik használhatóságáról és rendeltetéséről, tisztításáról és kezeléséről, valamint néhány tanácsot adnánk Önnek a vásárlással, viseléssel kapcsolatban. Kérjük, hogy a tájékoztatót a saját érdekében olvassa el, és tartsa be az igénybevételre és az ápolásra vonatkozó tanácsokat.
A táskákat anyaguknak megfelelő ápolóval kell ápolni, az ápolószerek használati útmutatója alapján! Fontos, hogy a bőrhöz bőrápolót használjunk, a műbőrhöz pedig a hozzá való ápolót használjuk! A táska anyaga a folyamatos dörzsölés és súrlódás (pl.: kabát, öv, stb.) következtében színében és anyagában megkophat. Hasonlóan, ha víz éri a táskát, előfordulhat, hogy foghat és ezzel egy időben kophat is annak anyaga, színe. Ez a jelenség nem a termék minőségi hibája és az ebből fakadó károkért a gyártó és forgalmazó nem vállal felelősséget, az ezzel kapcsolatos reklamáció, megfelelő bizonyítás mellett, elutasításra kerülhet!
Tartós használat esetén sem ázik be: pl. gumicsizma
A bőr és a műbőr felsőrész mérsékelten tűri a vizet, de a varrásoknál beázhat. Ha bőr, műbőr lábbeli vízzel érintkezik (kívülről, vagy belülről), akkor az nem rendeltetésszerű használatnak minősülhet, ami a cipő idő előtti meghibásodását eredményezheti.
A bőr felsőrészű és bőrtalpú, könnyű lábbeliket ajánlatos száraz időben viselni. A szövet és textil felsőrésszel készült cipőket kímélni kell mindenfajta nedvességtől.
Olyan lábbelik, amelyek a téli időjárási feltételek kivételével, főként a tavaszi és az őszi időszakban rendszeres, tartós viseletre alkalmasak.
Olyan lábbelik, amelyek anyagösszetételük, és szerkezetük alapján a téli időszakban rendszeres, tartós viselésre alkalmasak. NYÁRI LÁBBELIK:
Olyan lábbelik, amelyek anyagösszetételük és szerkezetük alapján a nyári időszakban rendszeres, tartós viselésre alkalmasak.
Olyan lábbelik, amelyek viselése alkalmanként, rövid időre ajánlott, és amelyek főleg divat és tetszetősségi követelményeket elégítenek ki. Kíméletes használatot igényelnek, mert a felhasznált anyagok különösen finomak, speciálisak. Fontos, hogy ide soroljuk a bőrtalpú cipőket is, melyek nem vízállók.
Olyan lábbelik, amelyek viselése nyáron és kizárólag száraz időjárás esetén ajánlott, ezen cipők nem vízállók.
Olyan lábbelik, melyek olyan anyag összetételűek és felsőrész kialakításúak, melyek megfelelnek az aktív testmozgás, a szabadidős tevékenység követelményeinek. Ezen lábbelik csak alkalomszerű viseletre alkalmasak. A szabadidő lábbeli rendszeres, egész napos használatát és különösen utcai viseletét nem javasoljuk.
Olyan anyag összetételű és felsőrész kialakítású lábbelik, melyek az aktív testmozgásra, illetve az adott mozgás követelményeinek alkalmi jelleggel felelnek meg. A sportcipők egy-egy adott sportág elvárásainak figyelembevételével kialakított modellek, amelyek kizárólag az adott célnak megfelelően és helyen használhatóak rendeltetésszerűen. Ezen lábbelik rendszeres, egész napos használatát és különösen utcai viselését nem javasoljuk.
Olyan lábbelik, melyek kizárólag alkalmi jelleggel és csak otthoni (lakás) viseletre alkalmasak.
Van olyan gyermek lábbeli, amelyeknek világító ledek vannak beépítve a talpába. Ezen ledek áramforrásai nem cserélhetők, javítása nem lehetséges, ezért a ledek villogása véges. Vásárláskor kérjük ennek figyelembe vételét!
NUBUK illetve VELÚRBŐR:
A szennyeződést kefével távolítsuk el. A kifényesedett felületeket velúrkefével lehet felújítani, emellett speciális tisztító és színmegújító szerek is rendelkezésre állnak üzleteinkben. Impregnáló anyagokkal a víz- és szennyeződéstaszító képessége növelhető, viszont ezen anyagok használatával sem lehet teljes vízállóságot elérni. Az impregnáló szert min. 20-30 cm-es távolságból kell használni.
Finom puhaszőrű kefével, vagy nedves ruhával távolítsuk el a szennyeződéseket, ápoláshoz használjunk lakkzselét, majd puha ruhával töröljük át a felületet. Cipőkrémet ne használjunk!
Puha, nedves ruhával, puhaszőrű kefével, szükség esetén sárkefével távolítsuk el a szennyeződéseket. A tiszta felületre a bőrrel azonos színű vagy színtelen cipőkrémet kenjünk fel vékonyan. Néhány perc elteltével töröljük át a cipőt száraz ronggyal. Impregnáló anyagokkal a víz- és szennyeződéstaszító képessége növelhető, viszont ezen anyagok használatával sem lehet teljes vízállóságot elérni. Az impregnáló szert min. 20-30 cm-es távolságból kell használni.
A szennyeződéseket puha nedves ronggyal, mosószer és szappan nélkül töröljük le. Száradás után puha, száraz ruhával töröljük át a felületet. A tiszta felületre a műbőrrel azonos színű vagy színtelen, műbőr cipőhöz ajánlott cipőkrémet kenjünk fel vékonyan. Néhány perc elteltével töröljük át a cipőt száraz ronggyal. Impregnáló anyagokkal a víz- és szennyeződéstaszító képessége növelhető, viszont ezen anyagok használatával sem lehet teljes vízállóságot elérni. Az impregnáló szert min. 20-30 cm-es távolságból kell használni.
Puhaszőrű kefével távolítsuk el a szennyeződést a cipő felületéről. Az erősebb szennyeződéseket nedves ronggyal vagy nedves szivaccsal töröljük le. A textil cipőt tilos mosógépben mosni! Impregnáló anyagokkal a víz- és szennyeződéstaszító képessége növelhető, viszont ezen anyagok használatával sem lehet teljes vízállóságot elérni. Az impregnáló szert min. 20-30 cm-es távolságból kell használni.
Melyek általában kombinált felsőrésszel készülnek (pl: szintetikus textil-műbőr), felületéről a szennyeződéseket távolítsuk el nedves ronggyal, vagy nedves szivaccsal. A mosógépes tisztítás az ilyen cipőket tönkre teheti, és maradandó károsodást okozhat. Az így kialakult hibák szavatossági igényeit bizonyítható esetben nem rendeltetésszerű használatra hivatkozva elutasíthatjuk. Amennyiben velúr bőr/műbőr anyag is található a cipőn, úgy azt a „Nubuk illetve velúrbőr” részben leírtak alapján ápoljuk. Impregnáló anyagokkal a víz- és szennyeződéstaszító képessége növelhető, viszont ezen anyagok használatával sem lehet teljes vízállóságot elérni. Az impregnáló szert min. 20-30 cm-es távolságból kell használni.
Sárkefével a szennyeződések eltávolíthatók.
Vizes lemosással tisztíthatók.
Előfordul, hogy a lábbelit nem bélelik, illetve egyes bélések esetében, hogy az ilyen termék a zoknin, vagy harisnyán elszíneződést okozhat. Ez a probléma nagyban csökkenthető a lábbeli rendszeres váltogatásával, illetve pihentetésével, így a probléma a használat során fokozatosan meg is szűnhet. Javasoljuk a bélés színéhez megfelelő színű harisnya, illetve zokni használatát.
Szavatossági szabályok és a reklamáció intézésének szabályai (a mindenkor hatályos Polgári Törvénykönyv, és a mindenkor hatályos szavatossági igények intézésének eljárási szabályairól szóló rendelet alapján). A szavatossági időtartamon belül szavatossági igény érvényesíthető, ha a termék rendeltetésszerű használat, ápolás, tárolás stb. ellenére meghibásodik, s a hibáról bizonyítható, hogy a meghibásodást eredményező ok már az eladáskor is benne volt a termékben. Ha azonban a termék rendeltetésszerű viselet mellett elhasználódik, az alapvetően nem jogos ok a minőségi kifogásra. A vásárlást követő 6 hónapon belül ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a hiba gyártási eredetű.
Az eladást követő első hat hónapban bekövetkező meghibásodás esetén a törvény szerint automatikusan feltételezni kell, hogy a hiba a termékben az eladáskor már benne volt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. Ha ezzel az eladó nem ért egyet, neki kell bizonyítania, hogy a meghibásodás később, a vásárló nem rendeltetésszerű használata miatt (vagy például természetes kopás következtében) keletkezett. Az első hat hónap után a kétéves időtartam végéig bejelentett reklamáció esetén, ha az eladó nem ért egyet a vásárló reklamációjával, a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka már az eladáskor benne volt a termékben.
Jogos reklamáció esetén a vásárló alapesetben kijavítást vagy kicserélést igényelhet. A vásárló választhat a két lehetőség közül, kivéve, ha választása az eladónak aránytalan többletköltséget jelentene. A második lépcsőben a vásárló az árleszállítás és elállás között választhat, de jelentéktelen hiba esetén az elállást nem igényelheti. Szintén a második lépcsőhöz tartozik még az a lehetőség, hogy a vásárló a terméket kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja, ha a javítást a kereskedő nem, vagy nem megfelelő határidőn belül vállalta. A szavatossági jogok második lépcsőjére például akkor lehet áttérni, ha a kijavítást vagy kicserélést az eladó nem vállalja, azok nem valósíthatók meg, vagy ha érdekmúlás áll be.
- nem rendeltetésszerű használatból vagy helytelen ápolásból, tárolásból eredő meghibásodása,
- külső sérülésekből bekövetkező szándékos vagy akár véletlenszerű sérülése, házilagos javítása
- A cipőfűző elhasználódása, vagy egy dísz, strassz sérülése jelentéktelen hibának minősülhet, mely esetekben, álláspontunk szerint, elállásnak helye nincs! A cipőfűző napi használat során, idővel rojtozódhat és elszakadhat, ezért kérjük, időben cserélje!
A szavatosság nem terjed ki a termék azon hibáira, amelyekre az eladó a vásárláskor felhívja a vevő figyelmét és ezeket a jelen vásárlói tájékoztató is tartalmazza.
Az ápolatlan állapotú cipők esetében önmagában akár az ápolatlanság (kosz, víz, sár, stb) is bizonyíték lehet a nem rendeltetésszerű használtra, ápolásra melynek alapján a kifogást elutasíthatjuk. Kérjük, saját érdekében is ápolja lábbelijét!
A Ptk. szerinti termékszavatossági igény érvényesítésére a termék gyártójánál van lehetőség, a fogyasztó igényelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
A reklamációt „a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb idő belül” kell bejelenteni; ez az időtartam két hónapnál nem lehet hosszabb. A meghibásodott termék természetesen tovább nem használható. A fentebb említett két hónap csak a vásárló különböző okok miatti akadályoztatása esetére vonatkozik. Amennyiben a vásárló a bejelentést elmulasztja, a közlés késedelméből eredő kárért (tovább hordás) a vásárló felelős.
Székhely: ul. Dębowa 31, 65-124 Zielona Góra, Lengyelország Telefon: +36 1 900 9777 (normál hívódíjas szám a szolgáltató árszabásától függően)
E-mail: info@ecipo.hu
Nyilvántartást vezető hatóság: Zielona Góra-i Kerületi Bíróság
VIII. Kereskedelmi Osztály cégnyilvántartási szám: KRS 0000541722
Adószám: 929-13-53-356,
Magyarországi adószám: HU 30371163 Statisztikai szám: REGON 970569861